• Home
  • /Uncategorized
  • /Εντατικοποίηση ελέγχων στην πασχαλινή αγορά

Εντατικοποίηση ελέγχων στην πασχαλινή αγορά

Αποφασίσθηκε η διενέργεια συντονισμένων ελέγχων σε σημεία λιανικής πώλησης, χονδρικής πώλησης και σε οχήματα μεταφοράς προϊόντων, όσον αφορά ιδίως την κατοχή των προβλεπόμενων παραστατικών, την πλήρη και ορθή επισήμανση των προϊόντων, την τήρηση τιμοκαταλόγων καθώς και της τήρησης της υποχρέωσης διάθεσης προϊόντων σε ανώτατες προκαθορισμένες τιμές σε συγκεκριμένα σημεία πώλησης.

Συνάντηση πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, στην έδρα της Γ. Γραμματείας επί της Πλατείας Κάνιγγος, μεταξύ του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Ελέγχων και Παρατηρητηρίων και των προϊσταμένων των Διευθύνσεων Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής.

Η ηγεσία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ζήτησε από τις Υπηρεσίες, ιδιαίτερα κατά τη Πασχαλινή περίοδο, να εντείνουν τους ελέγχους στοχευμένα σε σημεία εμπορίας και διακίνησης αγροτικών προϊόντων, βιομηχανικών ειδών και μαζικής εστίασης όσον αφορά την τήρηση της κείμενης νομοθεσίας ιδίως του ν. 4177/13 και της Υ.Α Αριθμ. 91354/2017 (κανόνες ΔΙΕΠΠΥ).

Την Πέμπτη 29 Μαρτίου και ώρα 10.00΄θα πραγματοποιηθεί, στην αίθουσα 611 στην έδρα της Γενικής Γραμματείας επί της Πλατείας Κάνιγγος, μεγάλη σύσκεψη υπό την προεδρία του Υφυπουργού κ. Στ .Πιτσιορλα και του Γενικού Γραμματέα της ΓΓΕΠΚ κ. Δ. Αυλωνίτη με τον Γενικό Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αντώνογλου ,εκπροσώπους της Διοίκησης Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (χονδρεμπόριο), της Ένωσης Κρεοπωλών της Βαρβακείου αγοράς (λιανεμπόριο),της Εθνικής Επαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος ΕΕΔΟΚ, και του ΕΦΕΤ για τα θέματα αγοράς της πασχαλινής περιόδου.

Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο:

Οι αρμόδιες υπηρεσίες κατά την πασχαλινή περίοδο πρέπει να έχουν αυξημένη ελεγκτική δραστηριότητα σε σημεία διακίνησης και εμπορίας κάθε είδους αγαθών, ιδίως τροφίμων (καταστήματα, λαϊκές αγορές-υπαίθριο εμπόριο, κεντρικές και τοπικές αγορές κ.λ.π.), καθώς και σε επίκαιρα σημεία του εθνικού, επαρχιακού και αστικού δικτύου, λιμάνια κ.λ.π. είτε αυτοτελώς, είτε με συναρμόδιες Υπηρεσίες (Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ΣΔΟΕ, Υπουργείο Υγείας, κ.λ.π), για την αποτροπή φαινομένων εξαπάτησης και εκμετάλλευσης των καταναλωτών, και προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού.

Ειδικότερα, οι έλεγχοι θα πρέπει να εστιασθούν:

  • Στην ανάρτηση πινακίδων με τις προβλεπόμενες ενδείξεις
  • Στην ορθή επισήμανση των τροφίμων (προσυσκευασμένων και μη)
  • Στην ορθή επισήμανση Βιομηχανικών προϊόντων
  • Στην αποφυγή παραπλανητικών πρακτικών
  • Στην έκδοση και κατοχή των νομίμων παραστατικών στοιχείων σε όλα τα στάδια εμπορίας και διακίνησης.
  • Στην κατοχή των απαιτούμενων αδειών
  • Στην ύπαρξη τιμοκαταλόγων και της αναγραφής επ΄ αυτών των προβλεπομένων ενδείξεων
  • Στην τήρηση των ανώτατων τιμών σε συγκεκριμένα σημεία πώλησης

Επί διαπιστωμένων παραβάσεων, επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις σύμφωνα με την κατά το ανωτέρω νομοθετικό πλαίσιο προβλεπόμενη διαδικασία.

Όπου διαπιστώνονται στρεβλώσεις στην αγορά (εναρμονισμένες πρακτικές, μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές δραστηριότητες, δεσπόζουσα θέση κ.λ.π.) αυτές παραπέμπονται στην Επιτροπή Ανταγωνισμού σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3959/2011 (ΦΕΚ 93/Α/20-04-2011) «Περί προστασίας του ελευθέρου ανταγωνισμού».

Ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί στα μεγάλα κέντρα συγκέντρωσης κρεάτων και οπωρολαχανικών και στη διακίνηση των προϊόντων αυτών προς τις περιφερειακές και τοπικές αγορές για την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών.

Τα κέντρα αυτά, ως γνωστόν, αποτελούν τη βάση διαμόρφωσης των τιμών μέχρι τον τελικό καταναλωτή και γι? αυτό θα πρέπει οι έλεγχοι να γίνονται με στόχο την αποφυγή παραβατικών συμπεριφορών και κάθε αθέμιτης ενέργειας, με σκοπό την κερδοσκοπία, το παρεμπόριο και την φοροδιαφυγή (υπερτιμολογήσεις, υποτιμολογήσεις, πλαστά και ανειλικρινή παραστατικά, μη έκδοση παραστατικών, ελληνοποιήσεις εισαγωγών, κ.λ.π.) προκειμένου να προστατευτεί ο καταναλωτής και να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον.

Ειδικότερα, εφαρμογή έχουν:

 ΤΡΟΦΙΜΑ

1.Όσον αφορά τα κρέατα

Τα άρθρα 15-21 των Κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ όπου μεταξύ άλλων απαιτείται:
α) η κατοχή και τήρηση από τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με την εμπορία βοοειδών κρεάτων συστήματος καταγραφής αφίξεων/αγορών και αναχωρήσεων/πωλήσεων, (άρθρο 16)
β) η κατοχή και έκδοση των προβλεπομένων παραστατικών (άρθρο 18),
γ) η ύπαρξη ανηρτημένων πινακίδων με τις προβλεπόμενες ενδείξεις, (άρθρο 19) δ) η μη πώληση έτοιμου μη προσυσκευασμένου κιμά, κομμένου εκ των προτέρων (άρθρο 20).

2. Όσον αφορά τα προϊόντα αρτοποιίας

Το άρθρο 26 των Κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ, όπου μεταξύ άλλων απαιτείται:
α) η ύπαρξη των προβλεπομένων πινακίδων στο ράφι του καταστήματος,
β) η αναγραφή επί των συσκευασιών των προβλεπομένων ενδείξεων με έμφαση στην ένδειξη της «κατάστασης», στην διακριτή τοποθέτηση στους χώρους διάθεσης.

3. Όσον αφορά τα Πτηνοτροφικά προϊόντα (αυγά)

Το άρθρο 27 των Κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ, σύμφωνα με το οποίο απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στην εμπορία και διακίνηση αυγών ήτοι πλήρης επισήμανση από εγκεκριμένο ωοσκοπικό κέντρο επί του κελύφους αυτών, καθώς και αναγραφή των προβλεπομένων από τον Καν. 589/2008 ενδείξεων επί των συσκευασιών διακίνησης καθώς και επί των παραστατικών.

4. Όσον αφορά τα οπωρολαχανικά

Τα άρθρα 28-30 των Κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ όπου μεταξύ άλλων απαιτείται:
α) η αναγραφή επί των συσκευασιών και παραστατικών των προβλεπομένων ενδείξεων, ιδιαίτερα του κωδικού παρτίδας καθώς και επί των προϊόντων «πατάτες» και «ντομάτες» της ποικιλίας, τήρηση του βιβλίου ιχνηλασιμότητας (άρθρο 28),
β) η ύπαρξη-ανάρτηση στους χώρους λιανικής πώλησης πινακίδων πώλησης με τις προβλεπόμενες ενδείξεις,
γ) η κατοχή και έκδοση των προβλεπομένων παραστατικών (άρθρο 30).

από www.neapaseges.gr/